Epidemilogy Home
Finsoc Home



HOME

NEWS

PEOPLE

RESEARCH SERVICES

Clinical trials
Measurement of GI Analytical laboratory
Food frequency
questionnaire

ONGOING PROJECTS

Health effects of GI
Fish oils
Metabolism of phenolics
ELINA
PHIME

RESEARCH TOPICS

Folate, homocysteine and heart diseases

Lycopene and heart diseases

Dietary phenolic compounds
-Health effects
-Analytical methods


Mercury and heart diseases

Fruits and berries in health

Diet and mental health

STUDY POPULATIONS

DIETARY INTAKE ASSESSMENT

LIPID PEROXIDATION MEASUREMENTS

PRESENTATIONS& ABSTRACTS


FREE TIME

LINKS

OUR RESULTS IN FINNISH MEDIA
JUTTUJA SUOMALAISISSA MEDIOISSA

Laihduttajan sudenkuopat, Jaska kommentoi painonpudottajien ongelmia Hyvä Terveys -lehden 4/2009 painonhallintaa käsittelevässä artikkelissa.

Estrogeeneja kasveista? Tarja ja Jaska toimivat asiantuntijoina Hyvä Terveys -lehden 3/2009 kasviestrogeeneja käsittelevässä jutussa.

Jaska puhuu suklaan terveysvaikutuksista Prisma Studiossa , TV1 17.12.2008 kello 18.30.

Anna keskustelee yrttien terveysvaikutuksista ohjelmassa Tutkiva juttu: Luonto lääkekaappina 11.12.2008 kello 20.30.

Flavonoidit suojaavat sydäntaudeilta? Jaskan kirjoitus Suomen kardiologisten hoitajien Kardioskooppi -lehdessä.

Stressi ei lisää ravintoaineiden tarvetta, Sari kommentoi stressin taltuttamista Jade-lehdessä.

Suklaan samettinen kosketus, suklaa sulostuttaa vapaa-aikaa ja työntekoa. Intohimoinen suhde voi kääntyä myös riippuvuuderksi. Jaska suklaan kimpussa S&A -lehdessä.

Sydämen asialla, juttu Jaskan väitöskirjaprojektista Kuopion yliopiston yliopistolehdessä.

Selätä alakulo syömällä, kasvis- ja kalapainotteinen ruokavalio näyttäisi olevan hyväksi myös mielenterveydelle kertoo Anu Me Naisissa.

Piileekö hoikemman elämän salaisuus pekonissa? Jaska kommentoi vähähiilihyraattisia dieettejä Painonvartijat -lehdessä 5/2006.

Pari kolme kahvikupillista päivässä tekee hyvää, Pertti kertoo kahvin terveysvaikutuksista Hyvä Terveys -lehdessä. sivu 1 sivu 2 sivu 3

Lisää kahvijuttua Savon Sanomissa. sivu 1 sivu 2

Radio Kantin Hyvän elämän eväät –luentosarjassa , TTM, ravitsemusterapeutti Jaakko Mursu Kuopion yliopistosta pyrkii ohjaamaan kuulijansa pysyvään, elinikäiseen painonhallintaan.

Terveellinen ruoka on terveellistä myös mielialan kannalta, Tommin haastattelu jokaiseen suomalaistalouteen jaetuissa Kelan Sanomissa.

Scratonin yliopiston tutkijoiden mukaan kahvi on ylivoimainen antioksidanttien lähde, eikö vihanneksia ja hedelmiä enää tarvitakaan? Sari kommetoi kahvin antioksidanttien terveysvaikutuksia Iltalehdessä.

Folaatti suojaa sydäntaudeilta, uutinen Jyrkin väitöksestä Helsingin Sanomissa.

Kuopion kaupunki on tainnut hakea vauhtia markkinointiinsa ravitsemustieteilijöiden perinteisestä pikkujoulunätelmästä? Savon Sanomat

Mursu tarjosi hyvät eväät urheilijoille. Juttu Rukan Alppikoulun ravitsemustapahtumasta Koillissanomissa.

Yliopistomies seuraa tutkimusmaailman kummallisuuksia Viikkosavossa. Joku on kuulemma määrittänyt lihapullien C-vitamiinipitoisuuksia, me ei tunnusteta mitään.

Juttu Suklaatutkimuksen tuloksista YLE:n terveyssivuilla.

Jaska kommentoi leivän merkitrystä urheilijoiden ravitsemukselle Tennislehdessä. sivu 1 ja sivu 2


Masennusta voi ehkäistä ja hoitaa oikeanlaisella ruokavaliolla. Terveesti elävällä on myös parempi psyykkinen vastustuskyky. Juttu elämäntavoista ja masennuksesta Madamessa, mukana Anun ja Tommin tutkimuslöydöksiä. sivu 1 sivu 2 sivu 3 sivu 4

Mursu flavonoidien kimpussa, Jaakko Mursu syynää työkseen pettua, kahvia, suklaata ja punaviiniä. Viikkosavo

Fenolien hyödyistä on vasta viitteitä. Tarja ja Jaska kommentoivat fenolisten yhdisteiden terveysvaikutuksia Mediuutisissa. sivu 1 ja sivu 2

Ketsuppi saa syömään lautasen tyhjäksi, suojaa sydän- ja verisuonitaudeilta ja kertoo poliittisesta väristä. Helsingin Sanomien Nyt-liite

Epidemiologiaa ja ravintotiedettä, juttu Kansanterveyden tutkimuslaitoksen ravintotutkijoista Kuopiolaisessa.

Voiko kahvinjuonti edistää terveyttä? Juttu kahvin vaikutuksia selvitelleen kliinisen kokeen tuloksista. Kuopiolainen

Viivi yrittää saada Wagneria vähemmän härksiksi, mahtaako onnistua? Helsingin Sanomat

Tomaatti on terveellinen, juttu Tiinan lykopeenitutkimuksista jokaiseen suomalaiskotiin jaetussa Kelan Sanomissa. sivu 1 sivu 2

Juttu Jaskan väitöskirjasta, flavonoidien terveysvaikutuksista Juho vainion Säätiön julkaisemassa Terve Elämä -lehdessä.

Tomaatin syönti suojaa sydäninfarktiriskiltä, ketsuppikin terveysruokaa? Tiinan juttu SVVT-kohortin nelivuotisseuranta-aineistosta Helsingin Sanomissa.

Tomaatti vähentää sydäninfarktiriskiä, Iltasanomat.

Suolistossa esiintyvä yhdiste vähentää sydänkohtausriskiä, uutinen Merin julkaisusta Mullikassa. Savon Sanomat

Rauta on riski miehelle, kansainvälinen palkinto toi mainetta nuorelle kuopiolaiostutkijalle, juttu Tomi-Pekasta Savon Sanomissa.

 







For further information, please contact Sari Voutilainen (sari.voutilainen@uku.fi)